Nostalgia

13 comments
Was chatting w my babe Nana fr almost the whole day on Whatsapp, FB chat, then Skype lol. Feel bad too that she just went to slp & it's alrdy 2AM, she has work at 9AM later (>__<;) Talking to her brings back so much feels & memories that's rushing all over me now. We were talking bout stuffs that happened to us since the times we first knew each other in 2009 & hung out a lot & how much things has changed, what's currently going on in our lives, relationships, gossips, updates etc. Lol.

Untitled

*previously when we met up to catch up in Sept 2014*

Time flies. She is 27 this year, & I'll be turning 24 in a week plus. I thought she is 26. Can time stop right now? I duwanna be any older :'( As soon as I hit my mid 20s I'll totally freak.

I wish I can find lotsa pix to accompany my content in this post but unfortunately, I tried so hard to wipe out my past as if it was dead due to personal reasons & now I don't have many pix left.

I'm gna write about how things used to be fr me versus now.

*****

#1 Party life

Untitled

Untitled

Untitled

Untitled

Past:

The first time I got exposed to nightlife, I got destroyed. I was playful, I was fearless, basically a daredevil. I did things that even most guys didn't dare do. All I wanted was have fun & not let anyone or anything stop me. I was a wreck & I hurt people who cared fr me, especially my parents, but I was too blind to see. Did crazy things w many different groups of crazy friends fr a couple of years without stopping. & I'm surprised how long I could do it & not get bored of it. In fact I wanted more & fell deeper into the hellhole. But the problem w me was, I didn't wna surface.

Untitled

I felt no pain. Before it was applied w meds & bandaged, I told them to stop & lemmi take a picture first lol.

Untitled

Ppl who saw these say they wonder what I do for fun.

Present:

Grew up, changed. No more the rebellious me. Thought about everything more times than I can count & the past is a blur to me now. I can barely remember much. I'm happy that it's all OVER. It's now safe to say that the old me is dead & gone.

#2 My body during the "younger" days

Untitled

Past:

Skin & bones & that's how I loved it. I was always between 35kgs-38kgs in pic 1 & 2, but mostly 37-38. Pic 1 & 2 were during my 2009 days.

Present:

Fatter & more curvy. I feel like dying. My body made me extremely depressed at one point. Pic 3 was during year 2011-2012. I don't even wna show 2015's pic lol. Scared I'll just burst out crying.

I wna be stick thin again but it's so hard fr me to lose anymore weight.

#3 Friends/Backstabbing/Drama

Past:

I trusted people easily. Friends were my everything last time. Whatever they say, wherever they wanted to go, I'd say okay, as long as they're happy. I was practically YOLO-ing all my life & time away fr them. I also had myself to blame cos I loved feeling excited & cheap thrills. Oh God WHAT was I?

Despite being backstabbed etc we forgave each other quickly always, idk why either lol. & lotsa drama everywhr cos I used to have like 5-6 different groups of friends & I always received calls everyday around the clock asking if I wna join them go wherever they were about to go. It's like I had so many choices & being like a princess cos I get to choose what I was in the mood to do.

Present:

Now I strongly feel quality beats quantity; anytime. It doesn't matter if you have only a few friends, what's important is whom you can really trust & click with, as well as you guys have a great understanding of each other. Also, I truly respect friends who confront you & ask you smtg that they doubt, instead of announcing to everyone else & you finding out from the words of others. & you're lucky if you found friends who are willing to always, always be thr fr you. Be it you're having problems or just want a great companion to share awesome times with.

People who find time in their busy schedule fr you, you ought to like, but people who don't look at their schedule when you need them, you ought to love.

If you can find friends like these, stay close & don't let em slip away. Treat them the way they treat you, else you'll regret. Everybody's so fake nowadays, it's hard to find someone that's true. Appreciate.

#4 Almost everybody had blogs

Past:

I started blogging in 2006. I changed more than 10 different blog urls before lol & had uncountable xanga, blogger, freewebs, blogdrive, onsugar accounts. Do confess if you did too! (>__<;) But my popular times was when I was 16, in year 2008. I hung out a lot & blogged about em all very efficiently so I had high traffic fr my blog consistently & even managed to earn money from advertising websites. I rmb my first cheque that came in the mail.

Dad scolded me & told me not to spend too much time on the internet. Cos I was glued to the desktop the whole time. You can see me facing it almost 24/7 (except times that I'm sleeping). Also, it was bcos of online games.

Anyways, almost everybody had a blog/blogs. Yep, even guys, don't deny! I had a great time stalking/reading ppl's blogs that I know of.

Present:

But nowadays, nobody blogs anymore :( Everyone's too busy w their offline life. Having a friend or close friend who actively blogs now is kinda like as rare as finding a pearl in an oyster lol.

#5 Friendster Testis/MSN/SMS

Past:

“Eh! Reach home don't forget to write me testi ah!”

Sounds familiar? Lol! That's what we used to hear a lot when Friendster existed.

Untitled

“After school we chat on MSN. Probably after my lunchtime la kay.”

Yepp, don't even wna nap straight go home & turn on the desktop to wait fr chatting time w friends. It was fun *nudgenudgenudge!* Miss the moments.

And yah I used to call myself Sugadolly everywhr lol it was like my screename during that "era".

& of course, as legendary as the first two, here comes the SMS before WhatsApp existed. SMSes used to cost like 10cents each or so? I forgot lol. It'll be more expensive if it's a different network.

I used Maxis my whole life & it had smtg called Active10 where you can put 10 other numbers so the rates will be cheaper. & bcos I always changed bfs last time I often felt stress after a breakup cos their numbers will still appear on my Active10 making my eyes sore hahaha & it's gna cost again to replace the number. Oh yea & my bfs used to love buying topup fr me so that I'll always reply them (~_~;)

& when I don't reply, ppl can safely assume that I'm out of credit instead of ignoring them. Life was soo much easier that way.

Present:

WhatsApp all the way babyy. It's free, it's fast, just really nice to use. But ppl are able to see yr last seen unless you turn it off, but the blue ticks are a bit of a new problem...

#6 Style

Past:

Untitled

Wow, I don't know if you believe it, but I used to be what ppl call the term LALA. My old friends would know very clearly. If you're new to me you must find it hard to believe.

I was very experimental w hair colors, & I loved being blonde zzz check out my PLATINUM BLONDE hair. Can't believe I was that brave. & yah, spot the hot pink shiny lanyard that I used to hang on my neck everyday connected to my hot pink flip phone. Super lala hahaha.

Untitled

So cute tho!! LG Lollipop ♥

Untitled

My sister's LG Ice Cream. The baby pink one lol.

I still have the phone up till today lolll I still love it a lot. Reminiscing the cute interface & bubble sounds from the keyboard w rainbow LED lights. Why did I lose the charger T___T Otherwise I can on back now & play lol. & front facing cameras used to be so rare, I was the one who had it, everyone kept snatching my phone to camwhore..

Yeah, camwhore was the word before selfie existed. Forgot to add on, number of piercings I had; 12. Tongue, navel, & 5 on each ear.

Untitled

I know, super freaky lol.

Present:

Untitled

Untitled

Let's cut the long story short. I ditched the blonde & other super bright colors & been a brunette ever since. Also no more lala dressing styles or crazy accessories. Throw out all lala clothes. Thank God I naturally grew out of it.

#7 Online Games

Past:

Untitled

MapleStory used to be my favorite game ever.

I was totally & completely glued to the chair in front of my old desktop last time, to play this game. Later on I got a new desktop & 2 laptops so it's like a side by side mini cyber cafe at home. Lol cos my sister plays this too. The only time I'm not seen in front of the desktop is when I'm bathing or sleeping. Yes I eat thr too zz & often get scolded. Sleep super late just to chiong level, party quest etc & it was smtg I'd do all over again.

Found my old guild blog. You can go take a look, lol pls don't laugh.

See how dedicated & addicted I was? Lol I even organized events etc. I rmb I used to be so close w this Ryan guy. Next to the LOVEDRUNK words in pic above is me & him, but idk what happened to him now. Lost contact :(

I had another site which was way nicer than this, the layout features our guild players in the sea world, but freewebs deleted it due to inactiveness T___T Haish.

Present:

Can I not continue w this cos I still miss the old version of MapleStory until nw T___T Super emo... Tried downloading it again & it's NOT the same anymore so I deleted it. My heart is broken.

Feeling so sleepy so goodbye for now. Gna watch a movie to fall asleep.
SHARE:
Next PostNewer Post Previous PostOlder Post Home

13 comments

  1. Awww I love this post because there's you and me in it. Hahaha 😍😘

    ReplyDelete
    Replies
    1. We'll take more pictures on the 6th! (:

      Delete
  2. waaa ur blonde hair hahahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. IKR. Wonder why I was so brave lol. Oh well, memories.

      Delete
  3. I love transformation posts. It speaks a lot about a person =)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Glad you enjoyed :D Btw I saw yr blue hair cos I stalked yr blogger profile hahaha.

      Delete
    2. probably the only time i ever highlight my hair. haha.

      Delete
    3. that just made me look through my own blog. im painfully regretting it. heh..

      Delete
    4. You're even braver than me haha I've never tried a bizarre color like blue before! Only neon pink, omg. See I was so right about #4 everyone at some point of their lives made a blog ;b

      Delete
    5. I KNOW RIGHT. LITERALLY EVERYONe HAS ONE. My school 80% of their blog title has the word 'Life' in it.

      So profound.

      Delete
  4. I actually can't believe I'm reading your blog.. You're cute though.. Lol

    ReplyDelete
  5. Çeşitliliği ön planda tutarak Ankara Evde Masaj
    haricinde

    ReplyDelete

BLOG TEMPLATE CREATED BY pipdig